Vragen en contact

Vragen voor klanten

Boekingen

Wij snappen dat jij geen zin hebt om dagen en soms zelfs weken te wachten op een behandeling. De oplossing: kijk op 1plekjevrij, hier vind je alle behandelaren op 1 plek en word je vandaag of morgen nog geholpen door een ervaren en professionele behandelaar. Wel zo fijn! 

Geen zin om uren te zoeken naar een beschikbaar plekje vrij? Sla jouw ‘zoekopdracht’ op zodat je een melding ontvangt wanneer er een plekje vrij is.  Je ontvangt direct een melding zodra er een plekje vrij komt.

Liever vandaag dan morgen!

Liever alleen een melding ontvangen van jouw favoriete salon, dit kan ook! Ga naar alle behandelaren > zoek jouw favoriete bedrijf en sla hem op als favoriet. Je ontvangt direct een melding zodra er een plekje vrij komt. Liever vandaag, dan morgen!

1. Bepaal waar je wilt boeken.

Filter de zoekresultaten op de behandelingen die je graag wilt zien. Je kan de zoekresultaten filteren op: locatie, behandeling, specifiek behandelingstype en datum. 

2. Kies een datum en tijd.

Behandeling gevonden? Top! Kies welk behandelingstype je wilt en bekijk welke tijden er beschikbaar zijn. 

3. Boek jouw behandeling.

Als je de boekingsvoorwaarden hebt gecontroleerd, klik je op 'nu boeken'.  Je ontvangt daarna een bevestigingsmail van de boeking. Ook verschijnt de behandeling in jouw account onder ‘boekingen’. De salon krijgt op dit moment ook een bevestiging van jouw boeking. 

4. Jouw eerste boeking?

Verifieer jouw mail binnen 20 minuten.
Is dit jouw eerste boeking via 1plekjevrij? Dan krijg je een bevestigingsmail die je binnen 20 minuten moet verifiëren, anders vervalt jouw afspraak en komt hij terug op het platform. Dit hoeft alleen bij de eerste boeking, zo kunnen we jouw mail verifiëren. 

5. Betalen op locatie.

De betalingen worden in de salon voldaan voor het afgesproken bedrag. 

Betalingen worden voldaan in de salon of praktijk waar je de behandeling boekt. 

Je betaalt hier het bedrag voor de geboekte behandeling. 

In de bevestigingsmail zie je het bedrag wat voor de behandeling betaald dient te worden. Klopt het bedrag in de bevestigingsmail niet met het bedrag wat op de site vermeld staat? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons, dan regelen wij het gelijk voor je. 

De salon mag extra korting geven. Want dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Belangrijk: de salon of praktijk mag het bedrag niet hoger maken voor de betreffende behandeling. 

Neem altijd de bevestigingsmail mee naar jouw afspraak, zodat je deze kunt laten zien bij de betaling. 

Met last-minute boekingen bedoelen we de boekingen van vandaag, morgen en overmorgen.

Als behandelaar heb je voortaan geen lege plekken meer in jouw agenda en als klant word je altijd snel geholpen.

Belangrijk om te weten: we zijn geen volledig online agenda systeem. 

Jouw reservering

Informatie over jouw afspraak kan je terugvinden in jouw account. Kijk hiervoor bij ‘mijn afspraken’. Ook heb je een bevestigingsmail gekregen waar je meer informatie kan vinden over jouw afspraak.       

Elke keer dat je een afspraak boekt via 1plekjevrij, ontvang je een bevestigingsmail met alle belangrijke details over de boeking. In deze mail zie je het adres, de geboekte behandeling en de tijd en prijs waarvoor je de behandeling geboekt hebt. 

Geen mail ontvangen? Check dan jouw spambox even. Staat de mail daar ook niet tussen?

Ga dan naar jouw account en kijk bij ‘boekingen’.

Staat jouw boeking hier ook niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Vermeld de naam van de salon, soort behandeling, de datum en tijd. Als deze boeking nog beschikbaar is, sturen wij jou zo snel mogelijk een nieuwe bevestigingsmail. 

Wil je in contact komen met de salon? Dat kan. Klik op ‘boekingen’ in jouw 1plekjevrij account. Daar vind je de contactgegevens. 

Als deze extra behandeling openstaat, kan je deze bijboeken. Dit wordt dan gezien als een nieuwe boeking. 

Alle salons en praktijken hebben de mogelijkheid om een afspraak als ‘niet aanwezig’ te markeren als een klant niet of niet op tijd op zijn afspraak verschijnt. 

Wanneer dat gebeurt, sturen wij jou een e-mail om de details te bevestigen. Jouw account wordt tijdelijk op non-actief gezet tot je de mail hebt beantwoord. 

Annuleringen, klachten en terugbetaling

De salon dient telefonisch of via de mail contact met je op te nemen. Controleer altijd eerst jouw mail voordat je naar de afspraak gaat.

Zegt de salon plotseling af? Zoek dan op 1plekjevrij naar een ander plekje. 

Als je voor een gesloten salon of praktijk staat, check dan je afspraakgegevens in jouw 1plekjevrij account of de boekingsbevestiging. Kloppen de gegevens gewoon? Dat is heel vervelend. Probeer de salon telefonisch of per mail te bereiken. 

Als je niemand kunt bereiken, neem dan contact met ons op door het contactformulier in te vullen. Wij zullen ook contact met de salon of praktijk opnemen.

Als je een boeking wilt annuleren kan dit tot 24 uur voorafgaand aan de afspraak. Dit kan je via jouw account of via de bevestigingsmail regelen. Is het minder dan 24 uur voor de afspraak? Neem dan telefonisch contact op met de salon. 

Lukt dit niet, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier.  

Bij 1plekjevrij betaal je pas op de locatie. Daarom ben je niet verplicht de afspraak te betalen. Wel is het natuurlijk erg vervelend voor de behandelaar, dus probeer altijd je afspraak na te komen. 

Verschijn je niet op de afspraak dan wordt jouw account tijdelijk op non-actief gezet. Je ontvangt hierover ook een mail van ons. Je kan hierop reageren, want er kan natuurlijk altijd een goede reden voor zijn. 

Verplaatsen van jouw afspraak is niet mogelijk omdat het om last-minute boekingen gaat. 

Wanneer je de afspraak wilt verplaatsen moet je eerst de oude afspraak annuleren - minimaal 24 uur voor de afspraak. Daarna kan je pas een nieuwe afspraak inboeken. 

Je kunt de afspraak tot 24 uur van tevoren eenvoudig annuleren via jouw account onder het kopje ‘mijn afspraken’.

Binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak dien je telefonisch contact op te nemen met de salon of praktijk. Je hebt geen betalingsverplichtingen, omdat er pas betaald wordt op de locatie.

Wel kan de salon een melding maken dat de afspraak is geannuleerd, hierna wordt jouw account op non-actief gezet en kunnen wij eventueel contact met je opnemen. 

Het is niet mogelijk om een deel van de boeking via jouw account te annuleren. 

Op dit moment is het niet mogelijk om een review te plaatsen. Heb je toch een slechte ervaring gehad bij een behandeling? Dan vinden wij het belangrijk dat je dit met ons deelt.

Je kunt dit doen via ons contactformulier. Vertel ons dan ook goed wat je niet prettig vond. Wij nemen hierna contact op met de salon of praktijk. 

Als je niet tevreden bent, kan je dit het beste oplossen met de salon of behandelaar door in gesprek te gaan op de dag van de afspraak. We hopen dat je het op dat moment zelf met ze kan oplossen. 

Als het niet lukt om het probleem met de salon of praktijk op te lossen en je denkt dat wij hierbij kunnen helpen, laat het ons dan weten via het contact formulier. Zorg dat je de klacht zo gedetailleerd mogelijk aan ons doorgeeft - wij nemen dan contact op met de salon of praktijk. 

Je account

Heb je alleen de afspraakmail bevestigd en nog geen account aangemaakt? Dan kun je via de link in je mail het account verder afmaken.

Heb je deze mail al verwijderd? Dan kun je bij ‘inloggen’ jouw mailadres invullen en op ‘wachtwoord vergeten drukken’. Je ontvangt dan een nieuwe mail waarin je een wachtwoord kunt aanmaken en kunt inloggen. Geen mail ontvangen? Contoleer jouw spambox. 

Heb je de bovenstaande stappen uitgevoerd maar lukt het je niet om in te loggen? Neem dan contact op via ons contactformulier. Wij helpen je graag. 

Als er wijzigingen zijn in jouw gegevens kan je deze zelf aanpassen. Dit kan in je account onder het kopje ‘account'. 

We vinden het jammer dat je hebt besloten dat je jouw account wilt verwijderen.

Je kunt onder het kopje ‘profiel’ het 'account verwijderen'. Hierna ontvang je een mail ter bevestiging van het verwijderen van jouw account.

Wil je jouw account toch behouden, dan kun je hem terug opvragen via het contactformulier. Doe dit binnen 14 dagen na het verwijderen. Hierna is hij definitief weg.  

Op 1plekjevrij heb je 2 type meldingen:

1. Je krijgt een afspraakbevestiging van jouw geboekte afspraak. Deze bevestiging krijg je bij iedere gemaakte afspraak. Deze is erg belangrijk omdat hier alle gegevens instaan. Deze kan daarom niet worden uitgezet. 

2. Je krijgt een melding wanneer er een plekje vrij beschikbaar is. Deze melding kan je aan- en uitzetten in je account onder ‘meldingen van favoriete salons’. Ook kan dit via de link in je mail. 

Wanneer je op de behandeling klikt, krijg je extra informatie over de details van de behandeling. 

Je uitschrijven is heel eenvoudig. Klik op de link onderaan in de e-mail en volg de instructies.

Na het uitschrijven ontvang je nog steeds de bevestigingsmail met gegevens van jouw boeking. Hier staat alle informatie in over jouw boeking en is daarom erg belangrijk. Deze mail staat los van andere nieuwsbrieven. 

Vragen voor bedrijven

Heb je een vraag voor jouw bedrijf? Klik dan op de knop hieronder.

Vragen voor bedrijven
Staat jouw vraag er niet bij?

Stuur ons dan een bericht

...of bel ons op 06-21972978
Naam is verplicht.
E-mailadres is verplicht.
Onderwerp is verplicht.
Bericht is verplicht.
Let op: Je verstuurt hiermee een bericht naar 1 plekje vrij en niet naar de behandelaar, of bel ons op 06-21972978