Jouw vrije plekje op 1plekjevrij

Lege plekken in je agenda? Vul ze moeiteloos met nieuwe klanten via 1plekjevrij.nl!

Start gratis!

Ontdek onze nieuwe Widget-functie voor jouw website!

We hebben twee superhandige widgets die je op je website kunt zetten om je klanten blij te maken en je agenda netjes te houden.

Widget Type 1: Aanmeldingsformulier voor meldingen van vrije plekjes

Met deze widget kunnen klanten hun e-mailadres achterlaten om een bericht te ontvangen wanneer er een plekje vrij is in jouw salon.

Voordelen:

  • Klanten weten direct: Klanten krijgen een e-mail zodra er een plekje vrij is.

  • Makkelijk aanmelden: Klanten kunnen zich snel inschrijven via je website.

  • Zelf klanten toevoegen: Jij kunt ook zelf klanten inschrijven door hun e-mailadres in te voeren in jouw account.

Widget Type 2: Direct overzicht van vrije plekjes

Met deze widget kunnen je klanten meteen op je website zien wanneer er plekjes vrij zijn en die gelijk reserveren.

Voordelen:

  • Altijd op de hoogte: Klanten zien direct welke tijden nog vrij zijn.

  • Meteen reserveren: Klanten kunnen meteen een afspraak maken zonder te hoeven bellen en jij ontvangt hier een mail van.

Waarom deze widgets gebruiken?

  • Blije klanten: Klanten zijn blij omdat ze altijd weten wanneer er plek is.

  • Minder leegte: Vul snel de open plekjes in je agenda.

  • Eenvoudig te gebruiken: De widgets zijn makkelijk op je website te zetten en werken meteen.

Widget 1plekjevrij

Vergroot jou klantenbereik en online zichtbaarheid.

Lege plekken in je agenda? 1plekjevrij neemt het werk voor je uit handen. We hebben een boekingsplatform met klanten die behandelingen zoeken, en wij regelen de marketing. Zo geniet jij van optimale online zichtbaarheid en bereik je gemakkelijk meer klanten. Ook bij onverwachte annuleringen is 1plekjevrij de oplossing. Plaats jouw vrijgekomen plekje op ons platform!

Gebruik van je tijd

1plekjevrij is helemaal gratis!

Wij zijn een gratis, innovatief boekingsplatform waarmee patiënten eenvoudig online afspraken met jou kunnen maken. Of je nu een kapper, fysiotherapeut, pedicure of andere behandelaar bent, met 1plekjevrij trek je snel nieuwe klanten aan en laat je je praktijk groeien. Doe mee met ons gratis platform en word deel van onze missie om alle vrije plekjes op te vullen!

1plekjevrij is helemaal gratis!
Ongelimiteerd ‘plekjes vrij’ inboeken.
Breder klantenbereik en online zichtbaarheid.
Inclusief marketing & promoties.
Geen transactiekosten per boeking.

Registreer nu

Ervaar ook de handige 1plekjevrij app.

Verkrijgbaar in zowel de App Store als de Google Play Store!

Vragen voor bedrijven

Boekingen

Als behandelaar wil jij natuurlijk niet op het laatste moment met een lege agenda komen te zitten. Dit kan voorkomen wanneer jouw klant bijvoorbeeld onverwacht afbelt. 
1plekjevrij biedt hiervoor de uitkomst. Zet jouw vrijgekomen plekje op ons platform en vul het plekje op - gemakkelijk en snel geregeld. 

De klant kan jouw bedrijf als favoriet aanvinken en ontvangt een melding zodra jij een plekje vrij hebt! 

1. Meld je bedrijf aan. 

Via de bedrijven pagina kan je eenvoudig jouw bedrijf aanmelden.

2. Voeg een behandeling toe.

Hierna voeg je jouw behandelingen toe aan jouw profiel. 

3. Zet jouw plekje vrij open. 

Als je de behandeling hebt toegevoegd aan jouw profiel kan jij jouw plekje vrij openzetten. Hierna is het zichtbaar op de website.

4. Boeken.

De klant kan hierna jouw behandeling boeken.

5. Ontvang een mailbevestiging.

Zodra een klant jouw behandeling heeft geboekt ontvang jij een bevestigingsmail met de gegevens van de klant en de boeking.

6. Betalen op locatie.

De betaling wordt op locatie voldaan voor het bedrag wat vermeld staat in de bevestigingsmail.

Met last-minute boekingen bedoelen we de boekingen van vandaag, morgen en overmorgen. Als behandelaar heb je voortaan geen lege plekken meer in jouw agenda en als klant word je altijd snel geholpen. Belangrijk om te weten: we zijn geen volledig online agenda systeem. 

De klant betaalt de behandeling op locatie waar hij de behandeling boekt. 

In de bevestigingsmail zie je het bedrag, wat voor de behandeling betaald dient te worden.

Klopt het bedrag in de bevestigingsmail niet met het bedrag wat op de site vermeld staat? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons, dan regelen wij het gelijk voor je.

Je mag als salon extra korting geven. Want dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen voor de klant. Belangrijk: Je mag het bedrag niet hoger maken voor de betreffende behandeling.  

Jouw reservering

Informatie over jouw afspraak kan je terugvinden in jouw account. Kijk hiervoor bij ‘boekingen’. Ook heb je een bevestigingsmail gekregen waar je meer informatie kan vinden over je afspraak.

Elke keer dat er een afspraak is geboekt via 1plekjevrij, ontvang je een bevestigingsmail met alle belangrijke details over de boeking.

In deze mail zie je de gegevens van de klant, de geboekte behandeling en de tijd en prijs waarvoor je de behandeling geboekt hebt.

Geen mail ontvangen? Check dan de spambox even. Staat jouw mail daar ook niet tussen? Ga dan naar jouw account en kijk bij ‘boekingen’.

Staat jouw boeking hier ook niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Vermeld de naam van de salon, soort behandeling, de datum en tijd.

Als deze boeking nog beschikbaar is, sturen wij jou zo snel mogelijk een nieuwe bevestigingsmail. 

Wil je in contact komen met de klant? Dat kan. Klik op ‘boekingen’ in jouw 1plekjevrij account. Daar vind je de contactgegevens. 

Annuleringen, klachten en terugbetaling.

De klant kan de afspraak tót 24 uur voorafgaand aan de afspraak via zijn account annuleren. Dan zet 1plekjevrij deze afspraak automatisch weer op de website. Zegt de klant de afspraak binnen 24 uur af, dan dient de klant telefonisch contact met je op te nemen. Dit plekje vrij kun je opnieuw openzetten op de website. 

Als de klant niet verschijnt op zijn afspraak, check dan je afspraakgegevens in jouw 1plekjevrij account of de boekingsbevestiging. Kloppen de gegevens gewoon? Probeer de klant dan telefonisch of per mail te bereiken. 

Als je niemand kunt bereiken, neem dan contact met ons op door het contactformulier in te vullen. Wij zullen ook contact met de klant opnemen. 

Als je een boeking wilt annuleren, dien je telefonische contact op te nemen met de klant. De gegevens van de klant staan bij de boeking vermeld.

Bij 1plekjevrij betaal je op de locatie. Daarom ben je niet verplicht de afspraak te betalen. Wel is het natuurlijk erg vervelend voor de behandelaar, dus proberen wij dit te voorkomen. 

Verschijnt de klant niet op de afspraak, dan wordt het account tijdelijk op non-actief gezet. Hij ontvangt hierover ook een mail van ons. 

De klant kan de afspraak tot 24 uur van tevoren annuleren via zijn/haar account onder het kopje ‘Mijn afspraken’.

Binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak dient de klant telefonisch contact op te nemen met de salon of praktijk. De klant heeft geen betalingsverplichtingen, omdat er pas betaald wordt op de locatie.

Wel kan de behandelaar een melding maken dat de afspraak is geannuleerd. Hierna wordt jouw account op non-actief gezet en kunnen wij eventueel contact met de klant opnemen. 

Je account

Als er wijzigingen zijn in jouw gegevens kan je deze zelf eenvoudig aanpassen in jouw account onder het kopje ‘locaties en instellingen’. 

We vinden het jammer dat je hebt besloten niet langer gebruik te willen maken van de diensten van 1plekjevrij.
Je kunt onder het kopje ‘instellingen ’ jouw account verwijderen. Hierna ontvang je een mail ter bevestiging van het verwijderen van jouw account.
Jouw account is direct verwijderd.

Onder het kopje ‘medewerker’ kan je meerdere medewerkers en eigenaren toevoegen. De medewerker is pas echt toegevoegd als hij of zij de bevestiging mail heeft bevestigd.  

Hierna krijgt de medewerker via zijn/haar persoonlijke account toegang tot het bedrijfsprofiel. 

In jouw account kan je meerdere bedrijven en locaties toevoegen.

Hierna komt het desbetreffende bedrijf rechtsboven bij jouw profiel te staan. Daar kan je gemakkelijk wisselen tussen de verschillende bedrijven.
Locaties kun je toevoegen onder het kopje ‘locaties’.